ZNOVUZRODENIE ZNAČKY ČZ



“V minulosti boli terénne motorky ČZ známe po celom svete. V šesťdesiatych rokoch, v dobe svojej najväčšej slávy, zbierali Čezety jedno víťazstvo za druhým a mali slušne našliapnuté k tomu, aby sa strakonická ČZ stala prestížnou a konkurencieschopnou značkou aj v budúcnosti. Bohužiaľ sa do vývoja prestalo investovať a starnúce modely prestali stíhať zahraničnej konkurencií.



Vďaka slušovickej firme je však šanca, že sa zašlá sláva ČZ objaví znovu na niektorom z podnikov MX alebo EN. Koncom roku 2014 došlo ku kooperácií medzi ČZ a.s. a už spomínanou slušovickou firmou, kde výsledkom bolo znovuzrodenie ČZ v podobe moderných športových enduro a motocrossových motoriek, ktoré sú vybavené špičkovými komponentmi a ostrými dvojtaktnými motormi. Srdcia všetkých patriotov a milovníkov značky sa po prvom uverejnení tejto správy určite rozbúšili, v očakávaní, že aj v novej ČZ tlčie nový český motor. Vývoj nového motoru je vždy beh na dlhú trať, s vysokými nákladmi a neistým výsledkom, pretože aj po rokoch vývoja, môže byť celá koncepcia v porovnaní so zabehnutou konkurenciou zastaralá. ČZ v tomto prvom kroku schválila postup, kedy sa pre motorku vyberie vhodný “darca” ideálne s európskym srdcom bijúcim v dvojtaktnom rytme. Kvalita a dostupnosť dielov bola na prvom mieste, takže hlavne žiadny výrobca z Ázie. Voľba padla nakoniec na koncepciu talianskych motorov TM, kde sú taktiež motorky individuálne zostavované. Kvalita použitého motoru bola overená na ME MX 2T, kde TM s týmto motorom celkovo vyhrala a MS En 2T sa niekoľko krát umiestnila na stupni víťazov. Konštrukcia motorov je dostatočne vyskúšaná a preverená v náročných podmienkach. Každému kusu je venovaná určitá starostlivosť, keďže sa nejedná o masovú produkciu, takže kvalita spracovania je prvotriedna. Vďaka tomu sa dajú motorky čiastočne upraviť podľa prianí jednotlivých zákazníkov. Ľubovolne sa dá zmeniť veľkosť a farba kolies, zvoliť si môžete podvozkové komponenty, farebné prevedenia niektorých plastov a polepov. Ostatné už v základe použité komponenty sú špičkové: vidlice Marzocchi, ráfiky Excel, výfuk HGS, brzdy Nissin, väčšie kotúče Braking, hydraulická spojka, pancierové hadice, zlatá reťaz X-ring ČZ, rozety Grosskopf, pneu Mitas, frézované nosníky a oversize riadítka.”

 

zdroj:
motonews.sk – Jaroslav Gažo

Vytvorte si web stránku zdarma! Webnode