ROZSTREL MOTORIEK 250ccm

 Poďme sa  spoločne pozrieť na to, čo nám rok 2015 ponúkol z rady 250ccm štvortaktných motocyklov a vyhodnotiť, ktoré stroje sú pre nás tou najlepšou voľbou.
 

HONDA CRF250R
 
Honda sa vždy snažila byt priekopníkom v kategórií 250ccm. Od konkurentov sa líši napr. iba jednou vačkou v hlave motora, ktorá naraz cez vahadielka ovláda sacie aj výfukové ventily. Je vybavená tlmičom riadenia a teraz ako prvá prišla na trh so vzduchovými prednými tlmičmi Showa SFF Triple air. Taktiež dostala tlačidlo na zmenu palivových máp priamo na riadidlá. Síce to nie je žiadna novinka a niektoré značky to majú už pekných pár rokov, Honda s tým prišla až teraz. Modelový rok 2014 v našom teste obstal celkom dobre, motorka sa správala veľmi priateľsky, bola ľahká
a veľmi prijemne sa ovládala. Pozrime sa teda ako sa jej vodilo teraz.
V prvom rade musíme pochváliť nové tlmiče. Pracujú veľmi pekne, hladko reagujú aj na menšie nerovnosti a taktiež hravo zvládajú aj pomerne rozbité trate. Oproti "staromódnym" pružinám je to podľa nás veľký krok vpred. Ak si ju necháte aj na sériových nastaveniach a pred každou jazdou poctivo skontrolujete tlak určite si ju zamilujete. Prakticky, prečo by aj nie. Tlmiče sa dajú pekne nastavovať aj v domácich podmienkach, ak vážite viac prifúknete si tlak v prvej komore a naopak, ak ste ľahší tlaku upustite. S tlmičmi sa naozaj oplatí vyhrať a venovať im čas, vráti sa vám to v podobe dobrého pocitu z jazdy. Nezabúdajte taktiež na tlmič riadenia, pár klikov vám môže spraviť obrovský rozdiel. 
Motorka vám príde veľmi ľahká, čo aj v skutku je. 100,6kg s prázdnou nádržou je veľmi pekné číslo.Výfuk znie prijemne, je celkom tichý a dobre naladený, spojka je lanková ako aj na predchádzajúcich modeloch, ale stláča sa veľmi ľahko. Brzdy sú priemerné a model 2015 je vybavený oproti minulému ročníku väčším brzdovým kotúčom.
 
Model 2015 disponuje o čosi väčším výkonom ako jeho predchodca. Koniec koncov túto "injekciu" potrebovala Honda navyše. Tri palivové mapy by boli o moc účinnejšie ak by Honda bola o niečo silnejšia. Nakoľko sa každému z nás páčila práve najagresívnejšia mapa, tak osobne si myslím že ďalej nie je o čom diskutovať. Veľa ľudí sa u novej Hondy sťažovalo na stabilitu. Za toto však vo väčšine prípadov zodpovedá zlé nastavenie tlmiča riadenia, ktorý vám spomedzi testovaných modelov ponúka v sériovom prevedení iba Honda. Väčšina jazdcov sa rovno vrhne na nastavenie tlakov v predných tlmičoch a vo väčšine prípadoch celkom iste pokazia celkom dobré továrenské nastavenia. Nakoľko sa nám tlmiče veľmi páčili, v nekonečnej škále nastavení nevidíme zasa najväčšiu výhodu. S tlmičmi sa musíte veľmi vyhrať, pretože ak to odfláknete skonči to naozaj katastrofou a dokopy vám to dá už iba odborník. Taktiež vzduchové tlmiče 
vyžadujú neustálu kontrolu tlaku. Nakoľko Honda nedodáva k svojim motorkám vzduchovú pumpičku je tento úkon o čosi zložitejší a neostáva vám nič iné, iba si kúpiť vlastne zariadenie.


Honda učinila veľmi odvážny krok pridaním vzduchových tlmičov, ale príde nám to ako malé rozptýlenie do skutočného problému tejto motorky. Tým je stále potreba väčšieho výkonu. Motorka je veľmi populárna u veľmi veľa jazdcov a najmä v USA. Avšak podľa nášho názoru by motor naozaj potreboval byt stále o čosi silnejší a viac konkurencieschopný voči ostatným motorkám v našom rozstreli.
 
HUSQVARNA FC250
 
Dlhé roky sa táto značka potýkala s mnohými problémami, či už finančnými alebo strategickými. Budúcnosť bola nejasná
a uvažovalo sa aj o bankrote. Avšak tieto dni sa skončili, odkedy si túto značku pod krídla zobrala KTM. To je tá pozitívnejšia stránka veci. Tá o čosi menej pozitívna je, že vlastne HUSQVARNA je takmer identická s KTM a nejako moc sa nelíši. To by sa však malo podľa KTM zmeniť a v budúcnosti by sa z HSQ mala stať prémiová odnož celého holdingu. Avšak v momentálnej situácii je rozdiel medzi KTM a HSQ iba viac menej o dizajne a malých detailoch ako je napr. troška iný podsedlový rám, airbox.
HSQ ako jediná s KTM ponúka elektrický štartér. Táto vychytávka nebola v minulých rokoch dotiahnutá až úplne do detailov a štartér niekedy nefungoval tak, ako mal, ale to sa už zmenilo. Po minulé roky sme brali deficit štartovacej páky ako veľkú nevýhodu avšak pri HSQ funguje dobíjací systém tak perfektne, že keď začnete jazdiť s úplné vybitou batériou za veľmi krátky čas je baterka znova "fresh". Samozrejme ,ak vám batéria "umrie" roztláčaniu sa aj tak nevyhnete. Huska je veľmi pekne prevedená a vyrobená s precíznosťou. Hydraulická spojka je takmer nezničiteľná a 6-stupňová prevodovka radí tak hladko, že to pomaly ani necítite. Zadný tlmič funguje excelentne a extrémne silné brzdy značky Brembo sú taktiež ako u KTM osadené aj tu. Niektorí jazdci tvrdia, že sa im viac páči ergonómia Husky ako KTM, pretože HSQ je o málo dlhšia môžu si hlavne vyšší jazdci sadnúť viac dozadu na sedlo, čo im ponúkne lepšiu stabilitu pri vyšších rýchlostiach. Taktiež tvar a prevedenie HSQ je na pocit veľmi príjemné. 
 
Najväčším deficitom na HSQ oproti KTM je obmedzenie veľkosti airboxu. To si vybralo svoju daň v podobe straty 2hp oproti KTM. Avšak smutné je, že KTM motor produkuje svoj výkon iba vo vysokých otáčkach. V spodnom spektre a v strede výkonnostnej krivky motor moc neexceluje. Taktiež podsedlový rám váži o 1,4kg viac ako u KTM, čo z Husky robí najťažšiu motorku z celého rozstrelu. Nové predné tlmiče WP 4CS sme ohodnotili ako veľký krok vpred oproti svojim predchodcom avšak stále to nie je ono. Tlmiče neponúkajú moc veľkú škálu nastavenia a aj keď sa s tým akokoľvek vyhráte moc veľkú zmenu nepocítite. Dajú sa ladiť kolieskom na ľavej hornej strane tlmiču, ale to ponúka iba nastavenie vysokotýchlostnej kompresie. Tam kde tlmiče strácajú najviac sú malé nerovnosti v nie moc veľkých rýchlostiach. Takže vám neostáva asi nič iné, ako len vyhľadať odbornú pomoc a prenechať celé "prekopanie" tlmičov na nich. 
Časy, kedy Husqvarna bola jedinečnou a výnimočnou škandinávskou značkou sú už dávno preč. Táto značka vzbudzuje 
vo svete stále veľký obdiv, ľudia chcú, aby uspela na každom jednom preteku, na ktorý zavíta, no bohužiaľ v tomto momente to stále nie je nič výnimočné a prémiové, ako tvrdí KTM. Je to stále len jej kópia, ktorá vám neponúkne nič extra okrem pekného loga, iných plastov a farieb. Najsmutnejšie na tom je, že stačilo by tak málo a z tohto stroja by sa razom stala raketa. 
 
KAWASAKI KX250F
 
V dnešnej dobe jazdi Kawasaki väčšina profesionálnych jazdcov viac ako ktorúkoľvek inú motorku v kategórii 250F. Bohužiaľ je to fakt, takže diskutovať o tom proste nemá zmysel. Ale Kawasaki si tento fakt zaslúži veľmi oprávnené. Motorka je inovatívna a prešpikovaná najlepšími technológiami, aké sú vo fabrike Kawasaki  momentálne dostupne.
 
Najväčšou vychytávkou na Kawe je jej EFI vstrekovanie. Vyvíjane bolo spolu so spoločnosťou Suzuki a osádza sa napríklad aj na cestné motocykle. Je veľmi presné a precízne, reaguje aj na sebe menšie pootočenie plynu, takže výkon na motorke sa dá veľmi pekne dávkovať. Rám je vyvíjaný tak, aby sa dal čo najviac prispôsobiť výške jazdca. Možnosti štyroch nastavení polohy riadidiel sú už na Kawe istý rok samozrejmosťou. Taktiež polohovateľné nastavenie stupačiek je super vec, ktorú vám prináša iba tento motocykel.  Pre tento modelový rok zmenila Kawasaki taktiež nastavenie palivových máp. Motorka dostala zbrusu nový piest a silnejší zotrvančík. Znížili váhu podsedlového rámu a dopredu osadili väčší, 270mm brzdový kotúč vyrábaný značkou Braking.
Je ťažké nájsť človeka, ktorý by si Kawu nezamiloval. Dalo by sa povedať, že je to až skoro nemožné. Môže za to široká škála nastavení, ktoré táto motorka ponúka a keď sa s nimi správne vyhráte, určíte sadne každému z vás. Motor na Kawe je jednoducho super, nenašli sme na ňom ani jednu vec, ktorú by sme mohli ofrflať. Je proste bez chyby. Má skvelú odozvu a sily na rozdávanie či v spodných, stredných alebo najvyšších otáčkach. Avšak dni, kedy bol tento motor najsilnejší v triede sú dávno preč. To ale nemení nič na fakte, že tento motor je neskutočne rýchly a disponuje obrovským krútiacim momentom. Priebeh motora si môžete zmeniť tromi palivovými mapami, ktoré sa menia v podobe elektrických spojok v káblovaní pri riadiacej jednotke. Zelená (štandardná) a biela (najslabšia) palivová mapa boli naši dvaja najväčší favoriti na väčšine trati. Na riadidlách Kawy nájdete ešte jedno tlačidlo, ktoré stoji za spomenutie. Je to asistent rozbehu. Ten má za úlohu obmedziť pretáčanie zadného kolesa pri štarte a zaistiť tak plynulý rozbeh bez najmenších strát na výkone. Avšak túto vychytávku osobne nepovažujeme ako nejaký zázrak a vo väčšine prípadoch ju aj tak asi nevyužijete.
 
Kawasaki ako prvá začala montovať na svoje stroje predné tlmiče Showa SFF, ktoré ani po rokoch nestratili nič na svojej kvalite. Verzia Showa SFF tlmičov na Kawe má iba jednu pružinu v ľavom tlmiči (nemýľte si to s Hondou, ktorá ma tiež SFF tlmiče ale na rozdiel od Kawy má namiesto pružiny vzduch). A tu je to, čo sa nám najviac páči. Na Kawasaki nemusíte neustále kontrolovať tlak v komorách. Aj keď SFF s pružinou neponúkajú také široké nastavenie ako je tomu u Hondy, stále si myslime, že je to lepšia voľba, nakoľko rozdiel medzi,vzduchovým a pružinovým systémom tlmenia je zanedbateľný. Zadný tlmič fungoval bez sebemenších problémov, brzdy ktoré Kawasaki ponúka sú asi najlepšie zo všetkých japonských motoriek ktoré sme testovali v našom rozstreli.    
Asi by ste sa museli dívať na Kawu cez nejaké špeciálne okuliare, aby ste na nej našli vážnejšiu chybu. Pár ich tu síce samozrejme je, ale pre priemerného jazdca sú to viac-menej zanedbateľné detaily. Najväčším problémom však je hmotnosť, pretože už nie je vo svojej kategórii najľahšia a ani zrovna najsilnejšia, ako tomu bolo po minulé roky. Spojka sa nám zdala dosť slabá, na čo sme si koniec koncov už u Kawasaki zvykli. Výfuk znie trocha agresívne a je celkom hlasný. Riadidlá by mohli byť tiež o čosi hrubšie, pretože pri prvom nešťastnejšom páde ich určíte ohnete alebo zlomíte. Sériové gripy nám tiež nejako extra nesadli, sú tvrdé a celkom režú do rúk. 
 
S Kawasaki určite nič nepokazíte. Je to skvelá motorka, ktorá nestratí na svojej obľúbenosti ani tento rok, ponúka vám široké spektrum nastavení a vychytávok, ktoré vás veľmi potešia. Avšak model 2015 sa nedočkal nejakých extra zmien a Kawasaki troška zaspala na vavrínoch. V konečnom dôsledku je to ale stále silný konkurent
 
KTM 250 SX-F
 
KTM je momentálne so svojím koncernom líder vo svete technológii, je to najväčší výrobca off-road motocyklov na svete
a každá jedna značka by si určíte priala mať takto zabehnutú výrobu a marketing ako KTM. 250 SXF po boku s Huskou má najviac high-end vychytáviek v porovnaní s motorkami v tomto rozstreli. Napr. elektricky štartér hydraulická spojka sú už u KTM nejaký ten rok. So svojimi 45 hp je to aj najsilnejšia motorka spomedzi testovaných adeptov.
 
Oproti minulému ročníku sa moc nezmenila. Zmena prebehla v tlmičoch, staré WP-čka nahradili nové štvorkomorové WP 4CS. Motorka dostala nové prepákovanie a dlhší tlmič. Nejaké zmeny prebehli aj v motore, ale to len v podobe detailov akými sú olejová pumpa a štartér. Až na podsedlový rám a plasty je vlastne identická s Husqvarnou.
Ako sme spomínali, KTM je najsilnejšia zo všetkých testovaných motoriek. Avšak výkon prichádza priamo úmerne s otáčkami, takže v nízkych výkonnostných partiách KTM extra nevyniká. Motor je skvele vyrobený a ustojí aj stres v podobe 14 000 otáčok.Ďalším dôkazom ako KTM za posledné roky pokročila je ovládateľnosť. Motorka sa super ovláda vo vysokých rýchlostiach. Zadný tlmič funguje skvele, drží motorku pekne v stope a celý stroj sa dá krásne čítať. Nebudeme si klamať, všetci sme si veľmi obľúbili "prémiové" prvky aké ponuka iba KTM. Elektricky štartér je úžasný, páčky na riadidlách sú na pocit veľmi prijemné a je radosť ich stláčať. Brembo brzdy sú v niektorých situáciách až moc silné.
 
Najväčší kameň úrazu u KTM je priebeh výkonu. Ako sme spomínali skôr, v spodných otáčkach motor nedisponuje vysokým výkonom. Každá jedna testovaná motorka z modelovej rady 2015 ma znateľné silnejší spodok, takže nečakajte žiadne zázraky. Ďalším, celkom výrazným problémom, ako zvyčajné u KTM sú tlmiče. Výmenu starých WP-čiek za nové 4CS berieme ako veľké plus a krok vpred, ale stále má rakúsky výrobca WP čo doháňať. Oproti konkurencii nefungujú až tak dobre a tlmenie menších nerovnosti, hlavne v pomalších rýchlostiach, by mohlo byt o dosť lepšie. Spojka sa stláča prekvapivo ťažko, nakoľko je to hydraulika čakali sme presný opak.KTM tiež nie je žiadna modelka, so svojimi 103,8kg je to po Husqvarne druhá najťažšia motorka v našom roztreli.
Čím rýchlejšie idete, tým sa vám KTM bude viac a viac páčiť. Motor si užíva vo vysokých otáčkach a keď obmedzovač narazí na neuveriteľných 14 000 otáčok, určíte vám to zanechá príjemný úsmev na tvári. Pri tejto motorke nemôžete rátať s veľkým komfortom v menších rýchlostiach, tlmiče a v podstate celá motorka je ladená na veľké skoky, bubny a v neposlednom rade asi na veľmi rýchlych paličov. Takže ak si veríte, že dokážete tento stroj poriadne vytrestať, KTM je pre vás jasná voľba.
 
SUZUKI RMZ-250
 
Všetci dobre vieme, že Suzuki je jedna zo značiek, ktorá v minulosti nikdy netúžila po sláve, a nehnala sa za ňou za každú cenu. Bolo obdobie, kedy Suza bola takmer neviditeľná v pro triedach, či už v motokrose alebo v iných kategóriách. Zatiaľ čo jej konkurenti zbierali pohár za pohárom, inžinieri v Suzuki tvrdo makali a vyvíjali stroje, ktoré potom pekných pár rokov viedli vo svojej triede. Suzuki si týmto získala mnoho fanúšikov, a z "outsidera" sa stala mašina, na ktorej vyrastali najväčšie talenty a legendy tohto športu.
Avšak konkurencia nikdy nespí a každý jeden výrobca sa snaží do svojich nových modelov "napchať" tie najlepšie technológie, ktoré má momentálne k dispozícii. U Suzuki tomu bohužiaľ tak nie je a modelový rok 2015 sa nedočkal žiadnych zmien. Na druhú stranu u Suzuki nie je tento fakt žiadnym prekvapením, pretože je veľmi dobre známe, že táto značka väčšinou príde s modelom, ktorý sa dlhé roky nemení. Poslednej veľkej zmeny sa dočkala táto motorka pred dvomi rokmi, kedy na ňu osadili Showa SFF tlmiče podobné, ako s tými na Kawasaki. Taktiež palivové mapy sa dajú "prepínať" v podobe výmeny zásuviek pri ECU jednotke. 
 
Fakt, že Suzuki zostala po takú dlhu dobu nezmenená a stále sa dokáže udržať v konkurencii nabitej technologickými vychytávkami, a to na popredných priečkach je obdivuhodné a iba to potvrdzuje kvalitu tejto značky. Tento stroj je u nás stále TOP, čo sa týka ovládateľnosti. Spomedzi testovaných adeptov zatáča jednoznačne najlepšie. Pri Suze sa vám veľakráť môže zdať, že už idete k zemi avšak táto motorka to vždy za vás nejako uhrá a zo situácie väčšinou vyviaznete bez menších problémov. Dá sa na nej isť naozaj na hrane, pričom sa dá stále skvelo čítať a je s ňou obrovská zábava. Je veľmi stabilná a pokiaľ to v hlave nemáte úplné upratané, nikdy vás vo vysokej rýchlosti nesklame v podobe pántov alebo iných kiksov. Tak isto ako u Kawy, aj tu funguje tlmenie Showa SFF na jednotku. Bezhrazdové riadidla berieme u Suzuki ako obrovské plus a dokonca aj sériové pneumatiky držali perfektne. 
Motor na Suzuki nie je žiadny silák, najviac sily vydáva v stredných otáčkach a od spodku moc neťahá. Taktiež pri vrchných otáčkach netočí toľko ako ostatné motorky, ale pri správnom radení odvádza stále slušnú prácu. Veľa jazdcov často RMZ-tku moc nevychváli a dívajú sa na ňu cez prsty. Brzdy sú celkom v pohode, ale oproti konkurentom je to iba priemer. Spojka reaguje tiež celkom obstojne. Je aj dosť ťažká, ale pocit z jazdy a ovládateľnosť tento fakt veľmi rýchlo prebijú. Celá tato motorka by sa dala nazvať ako priemerná. Pomer ceny a kvality je tiež veľmi dobrý. 
 
Suzuki je jedna z tých motoriek, ktorá vás proste donúti si zamilovať tento šport. Nemusíte byt ani extra talentovaný, ale spôsob a pocit, akým sa tento stroj ovláda vám vyčaruje obrovsky úsmev na tvári.
 
YAMAHA YZ250F
 
V triede 250 je najdôležitejším faktorom najlepšie postavený motor, ktorý má hlavne super rozložený priebeh výkonu. Ten však nemusí byť taký vysoký ako u KTM a keď aj s trocha menšími hodnotami viete dobre "hospodáriť", podarí sa vám vyrobiť taký kúsok ako inžinierom z Yamahy. Veci sa začnú diať hneď, ako trocha pootočíte plynom, krútiaci moment a priebeh výkonu vás ihneď ohúria. Prechod a záťah cez spodné a stredné otáčky vám príde skoro ako na 450tke. Yamaha síce nie je vo vysokých otáčkach taký bzučiak ako napr. KTM ale nemá od toho veľmi ďaleko. To nič nemení na tom, že motor u Yamahy sa nám veľmi osvedčil a radíme ho na prvé miesto v našom rozstreli.
Všetku česť vyjadrujeme aj prednej vidlici. Dnes už staromódnej dalo by sa povedať, ale beztak je to tiež najlepšie pruženie, ktoré spomedzi testovaných modelov 2015 môžeme vybrať. Jazdcom pod 70kg môže byť síce miestami tvrdá. Avšak aj tí ľahší, ktorí testovali Yamahu sa nesťažovali a vidlica fungovala bez problémov. Väčšina jazdcov sadla na Yamahu bez toho, aby na tlmičoch niečo upravovali. Tlmiče sú nastavené tak, aby vyhovovali čo najširšiemu okruhu jazdcov bez toho aby sa museli preklikávať.
 
Yamaha stále vyhovuje najviac jazdcom, ktorí majú agresívnejší štýl jazdy, a to hlavne v zatáčkach. Čím viac pootočíte plynom, tým lepšie Yamaha zatáča. Na rovinke je to asi najstabilnejší stroj, aký vám z testovaných modelov môžeme ponúknuť. A v konečnom dôsledku sa po minulom ročníku osvedčila aj ako veľmi spoľahlivá. 2015-tka nie je prelomový model takže žiadne "prvácke" chyby na nej nehľadajte. 
V celkovom merítku by sa dalo povedať, že Yamaha nemá žiadne zásadné chyby, avšak pár sme ich predsalen našli. Predok motorky by mohol byť viac "kúsavý" pri plnom výkone, obmedzovač vás až prekvapivo skoro zabrzdí a nepáči sa nám spôsob, akým osekáva výkon. Brzdy sú priemerné a koncovka výfuku je podľa nášho gusta až priveľmi hlasná.
 
Yamaha je naším favoritom už druhým rokom. Je to divoko vyzerajúca mašina, ktorá v sebe skrýva veľmi veľa technológií. Avšak nie je to pozlátko, ktoré robí Yamahu tak výnimočnú a dobrú. Je to práve to "staromódne" tlmenie a motor, ktorý vás pri Yamahe najviac zaskočia, samozrejme v dobrom slovazmysle. So svojou váhou je to veľmi obratný a silný stroj a spôsob, akým vie Yamaha skombinovať tieto dva faktory je obdivuhodný. Jednoducho povedané, tento stroj vás nemôže sklamať. Ba naopak, iba potešiť. 
 
ZHODNOTENIE
 
Minulý ročník to bola práve Yamaha, ktorá nás najviac ohúrila. Avšak rok sa s rokom stretol a aj na nej sa samozrejme objavili po dobu používania nejaké tie chybičky. Nová technológia v podobe tlmičov by tiež mohla do Yamahy zavítať avšak koniec koncov recept na úspech je práve to, čo má Yamaha aj tak najlepšie zo všetkých motoriek. A tým je motor, ovládanie a v neposlednom rade spoľahlivosť, čo ju radí opäť na prvé miesto v našom rozstreli. Teraz, keď sa Yamaha sériovo vyrába už po nejakú dobu, bude pekné sledovať ako si získava svojich fanúšikov či už na profi úrovni alebo u hobbíkov.
 
Druhé miesto taktiež ako minulý rok padlo na Kawasaki. Táto značka používa presne tie isté recepty na úspech ako Yamaha, má perfektný motor bez "dier" po dobu celého priebehu, super tlmenie, a je to ostrieľaná značka, ktorá sa pohybuje na špici už nejaký ten piatok. Avšak v tomto momente má Yamaha vo všetkom navrch. I keď musíme uznať, že tesne. 

Tretie miesto patrí Suzuki. Tento stroj odkazuje práve na to, aké jednoduché môže byť v dnešnej dobe držať sa na špici bez všetkých tých technologických serepetičiek, ktoré vám každý jeden výrobca pchá popod nos. Úprimne Suzuki sa moc nezmenila už od roku 2010, ale stále je schopná konkurovať tým najlepším. Motor prešiel mnohými zmenami a dlhodobým vývojom, i keď to navonok vôbec nie je vidieť, funguje super. Svoj účel spĺňa viac než dostačujúco. Spolu s excelentnou ovládateľnosťou sú to práve tieto dva faktory, ktoré radia Suzu do top 3. 
 
Zemiaková medaila pôjde do Japonska. Honda by sa dala nazvať veľkým sklamaním roku 2015. S trochou väčším výkonom by táto mašina v pohode mohla konkurovať Yamahe alebo Kawasaki. Honda sa však rozhodla vložiť všetok svoj technologický pokrok do pruženia, ale podvozok nikdy nebol tým faktorom, čo by CRF-ku brzdilo alebo ju nejakým spôsbom robil zlým. Bol to práve motor, ktorý by už bolo na čase komplet prekopať, nech sa konečne v redakcii dočkáme Hondy presne takej, akú si ju predstavujeme.
 
Na 5-te a 6-te miesto radíme "dvojičky" KTM a Husqvarnu. Tieto dva stroje sú dizajnované pre veľmi skúsených a rýchlych jazdcov. Na týchto strojoch nenájdete nič, čo by vám odpustilo sebe menšiu chybu. Treba sa jednoducho vykašlať na tlmenie otočiť plynom a iba si užívať tých 14tisíc otáčok, ktoré sú k dispozícii, akonáhle na to nájdete odvahu. Avšak KTM a Huska sa nám zdala aj tak odlišná, čo sa týka pocitu z jazdy. Keby ste však spísali pomyselný zoznam, ktorý by obsahoval rozdiel medzi týmito strojmi, moc by ste sa teda nenarobili. Avšak 5-te miesto patrí KTM, ale to iba kvôli tomu, že je o čosi málo silnejšia. Pravdou však je že je to asi jediný rozdiel, ktorý sme medzi týmito dvomi značkami našli. 
 


ZDROJ:
www.countrycross.sk

Tvorba web stránok zdarma Webnode